Save Our Earth : Campaigning to save the Tropical Rainforests

 
Save Our Earth - Twitter
Save Our Earth - Facebook
Save Our Earth - Add RSS Feed
 
Search


Environmental, Campaign & Website News > Amazongate fraud

Amazongate fraud

Date : 21st June 2010, Source : Mongabay



The Sunday Times over the weekend retracted a column that accused the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) of making a "bogus rainforest claim" when it cited a report warning that up to 40 percent of the Amazon could be "drastically" affected by climate change. The "Amazongate" column, authored by Jonathan Leake, Science & Environment Editor of the Sunday Times, was immediately seized upon by climate skeptics as further evidence to discredit the IPCC just two weeks after it was found to be using shoddy glacier data in its 2007 climate assessment. But now the Sunday Times has removed Leake's column from its web site and issued on apology, admitting that the Amazon claim was indeed supported by scientific research. The Sunday Times also acknowledged misconduct in the way one of the story's sourcesóSimon Lewis of the University of Leeds in Britainówas quoted.

http://news.mongabay.com/2010/0621-amazongate.html





Document last updated on Tuesday 30 August 2011

Copyright Save Our Earth © 2001-2017
Copyright of articles, information and news remains that of the owner, and permission must be obtained.